مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 فروردین 1396 ساعت 09:552017-04-15پزشكي

این "بیماری" را قبل از 30 سالگی تجربه می کنید!


یک متخصص بیماری های عفونی اظهار کرد: بیش از 90 درصد افراد تا پیش از سن 30 سالگی بیماری اوریون را تجربه می کنند، مگر افرادی که از قبل واکسن این بیماری را تزریق کرده باشند.

- علیرضا جانبخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه اوریون یک بیماری ویروسی است، گفت: این بیماری به طور معمول در اواخر زمستان و اوایل فصل بهار شیوع پیدا می کند.

وی اوریون را بیماری مخصوص کودکان دانست و افزود: این بیماری به طور معمول در سنین پایین بروز پیدا می کند، اما این احتمال وجود دارد که افراد بزرگسالی که سابقه ابتلا به این بیماری را ندارند هم به این بیماری مبتلا شوند.

جانبخش با بیان اینکه ویروس اوریون از طریق تنفس وارد بدن می شود، گفت: این ویروس تمایل بسیاری به غدد بزاقی دارد و به محض ورود به بدن در این غدد تکثیر پیدا می کند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه به ندرت ممکن است بیماری بدون علامت باشد، اظهار کرد: شروع بیماری به طور معمول با علائمی شبیه سرماخوردگی همراه است که از جمله آن می توان به سردرد، حالت تهوع و کوفتگی بدن اشاره کرد.

وی افزود: همچنین در این بیماری غدد بزاقی دچار تورم شده و به طور معمول غده بناگوشی یک طرف و در برخی مواقع غدد دو طرف درگیر می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این "بیماری" را قبل از 30 سالگی تجربه می کنید!

این "بیماری" را قبل از 30 سالگی تجربه می کنید!